Yleinen FAQ

Asiointi Lindorffin kanssa

Mistä Lindorff saa tietoni?

Lindorff saa tietosi asiakkaaltaan, eli laskulla myyneeltä tai luottoa antaneelta velkojalta. Tarkistamme myös osoitetietosi väestörekisteristä sekä perinnän pitkittyessä luottotietosi luottotietoyhtiöstä ja ulosottotietosi ulosottoviranomaisilta.

Miten saan yhteyden Lindorffiin?

Lindorff24-verkkopalvelu
Lindorff24-palvelussa voit tarkistaa velkatilanteesi, maksaa saatavan, siirtää eräpäivää tai tehdä maksusuunnitelman. Voit kirjautua palveluun pankkitunnuksillasi tai tekstiviestillä. Osa palvelun toiminnoista on käytettävissä ympäri vuorokauden. Siirry Lindorff24-palveluun

Mikäli tarvitset tiedon kaikista Lindorffin hoidossa olevista veloistasi kirjallisesti, voit tilata saldotodistuksen.

Puhelin
Soita meiltä saamassasi kirjeessä ilmoitettuun asiakaspalvelunumeroon tai asiakaspalveluumme 02 2700 300.

Asiakaspalvelumme palvelee arkisin klo 8–20 ja lauantaisin klo 10–15. Puhelun hinta on normaali paikallis- tai kaukopuheluhinta. Kesällä asiakaspalvelumme palvelee hieman lyhyemmin palveluajoin. Katso tarkemmin kotisivuiltamme.

Chat
Chatissamme voit olla reaaliaikaisessa yhteydessä asiakasneuvojiimme perintään, maksuihin ja maksusuunnitelmiin liittyvissä asioissa.
Tavoitat chat-neuvojamme Lindorff24-palvelusta arkisin klo 8-17. Siirry Lindorff24-palveluun.

Kuinka nopeasti maksun suoritus näkyy Lindorffissa? Miten vahvistan Lindorffiin, että olen maksanut laskun?

Kun maksu on maksettu, suoritus näkyy Lindorffissa 1–3 pankkipäivää suorituksen jälkeen

Tilanteissa, joissa olet suorittanut maksun alkuperäiselle laskuttajalle tai haluat maksusuorituksesi nopeammin Lindorffin tietoon, toimita meille kuitti suorituksesta. Voit ilmoittaa maksusta Lindorff24-verkkopalvelussa tai toimittaa kuitin maksusuorituksesta asiakaspalveluun:

  • faksinumero (02) 2700 350
  • sähköpostitse (esim. pdf-muodossa): palvelu(at)lindorff.fi
  • jos asialla on kiire, soita vielä asiakaspalveluumme numeroon 02 2700 300 lähettämiesi maksutietojen pikaista vahvistamista varten.

Sähköiseksi kuitiksi käy:

  • verkkopankista tulostettu kuitti pdf-muodossa tai
  • verkkopankkikuitista otettu kuvakaappaus. (Ohjeet: Paina Print Screen. Liitä kuva liitä-toiminnolla (paste) tekstin- tai kuvankäsittelyohjelman, esimerkiksi Wordin asiakirjaan. Tallenna tiedosto .doc, .jpg tai .pdf-muodossa ja lähetä sähköpostin liitteenä.)

Onko Lindorffilla palvelupistettä, jossa voin käydä henkilökohtaisesti?

Lindorffin päätoimipiste sijaitsee Turussa, Kupittaan aseman kupeessa. Päätoimipisteessämme on palvelupiste, jossa saat henkilökohtaista palvelua lasku- ja perintäasioissa.

Joukahaisenkatu 6, 3. kerros
Avoinna tiistaisin kello 9–13 ja torstaisin kello 12–16

Muualta Suomesta voit olla meihin yhteydessä puhelimella, sähköpostilla tai Lindorff24-verkkopalvelun kautta. Katso asiakaspalvelumme yhteystiedot kohdasta Miten saan yhteyden Lindorffiin?

Mistä saan tietää, mitä laskuja minulla on perinnässä?

Helpoiten saat selville Lindorffin perinnässä olevat laskut kirjautumalla Lindorff24-palveluun verkkopankkitunnuksilla tai tekstiviestillä. Jos tarvitset tiedon kaikista Lindorffin hoidossa olevista veloistasi kirjallisesti, voit tilata niin kutsutun saldotodistuksen näitä sivuilta Velkojen järjestely –osion tilauslomakkeella. Toimitamme sinulle kirjallisen yhteenvedon kotiosoitteeseesi kahden viikon kuluessa.

Voinko hoitaa perintälaskuja omaiseni puolesta? Miten silloin toimin?

Voit hoitaa laskuihin ja perintään liittyviä asioita toisen täysi-ikäisen, esimerkiksi puolisosi tai lapsesi puolesta, jos sinulla on siihen henkilöltä saatu valtuutus.

Yksittäistä laskua koskevassa asiassa valtuutus voidaan antaa asiakaspalveluumme myös puhelimitse. Pankki-, rahoitus- ja vakuutusasioissa pyydämme kuitenkin aina kirjallisen valtuutuksen.

Valtakirja-mallit ja ohjeet valtakirjan toimittamiseksi löydät Velkojen järjestely -osion kohdasta Toimita valtuutus.

Mitä asioita Lindorffin verkkopalvelussa voi hoitaa?

Voit hoitaa verkkopalvelussa Lindorffin perinnässä olevia laskuja: maksaa laskuja, siirtää eräpäivää tai tehdä lyhyen maksusuunnitelman. Voit myös lähettää verkkopalvelun kautta asiakaspalveluumme viestejä ja vaikka kuitin maksusuorituksesta.

Palvelussa näkyvät myös mahdolliset ulosottoperinnässä olevat Lindorffin velat, mutta niitä koskevissa asioissa on käännyttävä asiaa hoitavan ulosottoviraston puoleen.

Kun maksat Lindorffin perimän laskun verkkopalvelussa, suoritus näkyy asiakaspalvelussamme välittömästi. Jos asialla on kiire, soita vielä asiakaspalveluumme numeroon 02 2700 300 maksun pikaista vahvistamista varten.

Palveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai tekstiviestillä. Siirry Lindorff24-palveluun

Huomaathan, että verkkopalvelussa voi hoitaa vain erääntyneitä perintään siirtyneitä laskuja. Tavallisissa laskuasioissa saat apua asiakaspalvelustamme.

Olen yrittänyt soittaa asiakaspalvelunumeroonne, mutta en ole päässyt läpi?

Asiakaspalvelussamme saattaa joskus olla ruuhkaa, erityisesti viikon alkupäivinä. Toivomme, että jaksat odottaa asiakasneuvojan vapautumista tai yrität myöhemmin uudelleen.

Odotteluaikana voit selvitellä tilannettasi itse näillä sivuilla. Voit hoitaa asian myös verkkopalvelussa Lindorff24.fi itsenäisesti tai kysyä palvelussa apua chat-neuvojaltamme.

Mikä on Lindorff Invest Oy? Miten saan sinne yhteyden?

Lindorff Invest on Lindorff Oy:n kokonaan omistama suomalainen tytäryhtiö, joka on erikoistunut rahoitukseen sekä saatavakantojen ostamiseen ja hallinnointiin Suomessa.

Lindorffin asiantuntijat ja asiakasneuvojat huolehtivat tytäryhtiön palveluihin liittyvistä asioista, liittyvät ne sitten ostoksen yhteydessä otettuihin kertaluottoihin tai saatavien perintään ja maksujärjestelyihin. Kysy, mitä voimme asiassasi yhdessä tehdä! Yhteystiedot löydät täältä.

Takaisin
EI MERKINTÄÄ LUOTTOREKISTERIIN

Maksumuistutuksen tai maksuvaatimusten saamisesta EI seuraa merkintöjä luottotietoihin, paitsi jos kyse on maksamattomista luottokortti- tai osamaksuista. Lue lisää luottokortti- ja osamaksuista FAQ-osiossa.

MERKINTÄ LUOTTOREKISTERIIN

Maksuhäiriömerkintä seuraa maksamattomasta laskusta,

Maksuhäiriömerkintä säilyy sen asteesta riippuen kahdesta neljään vuotta. Luottotietorekisteriä pitävät Suomessa Suomen Asiakastieto Oy sekä Bisnode Finland Oy. Luottotietoyhtiöt ilmoittavat ensimmäisestä maksuhäiriömerkinnästä lähettämällä ns. ensirekisteröinti-ilmoituksen. Lue maksuhäiriömerkinnästä lisää FAQ-osiossa.

VARATTOMUUSMERKINTÄ LUOTTOTIETOREKISTERIIN

Jos ulosottoperinnässä ei löydy ulosmittauskelpoista tuloa eikä omaisuutta, ulosottomies toteaa velallisen varattomaksi ja palauttaa ulosottoasian velkojalle (varattomuuseste). Varattomuudesta seuraa maksuhäiriömerkintä luottotietorekisteriin. Velkoja voi jatkaa velan vapaaehtoista perintää maksuvaatimuskirjeillä ja lähettää velan myöhemmin uudelleen ulosottoon. Lue lisää varattomuusmerkinnästä FAQ-osiossa.