Helppoutta maksuasioihin

Lindorff on johtava luotonhallinnan ja maksamisen palvelujen tuottaja Suomessa. Toimimme yritysten palvelukumppanina huolehtimalla niiden puolesta laskutuksesta, saatavien perinnästä sekä asiakkaiden palvelemisesta lasku- ja maksuasioissa.

Meillä on myös kuluttajille oma maksutapapalvelu joustavaan ostosten maksamiseen.

Kuluttajana voit saada Lindorffista tavallisen laskun, maksuhuomautuksen, perintäkirjeen tai ostoksen yhteydessä haetun kertaluoton. Asiakasneuvojamme palvelevat vuosittain satoja tuhansia suomalaisia, ja yhä useammin ihan tavallisessa laskuasiassa.

Tällä sivustolla keskitymme kuitenkin maksumyöhästymisiin ja perintään: Tavoitteenamme on auttaa maksuasiat kuntoon ennen oikeudellisia toimenpiteitä ja mahdollista ulosottoa.

Meihin kannattaa ottaa yhteyttä, sillä ongelmiin löytyy useimmiten ratkaisu.

Mitä on perintä?

Perinnällä tarkoitetaan kaikkia toimia, joiden tarkoituksena on saada tuotteen tai palvelun ostanut maksamaan siitä sovittu korvaus – erääntynyt velka, siis velkojan saatava. Yritykset ja julkisyhteisöt ovat yleensä ulkoistaneet laskujensa perinnän siihen erikoistuneelle yritykselle, esimerkiksi Lindorffille.

Lindorff, kuten muutkin laskutuksen ja perinnän palveluja tarjoavat yritykset auttavat ihmisten ja yritysten toimimista luotonantoon perustavassa taloudessa. Maksuaika tuo joustoa hankintoihin ja merkitsee mahdollisuutta toteuttaa pieniä tai suurempia unelmia. Maksuajan antaminen edellyttää kuitenkin, että myyjä eli luotonantaja voi luottaa siihen, että asiakas pystyy ja haluaa maksaa saamansa tuotteen tai palvelun sovitulla tavalla.

Perintäpalveluilla varmistetaan, että ongelmatilanteissa yrityksillä on edullisia ja vaikuttavia keinoja saataviensa saamiseksi, yhteisiä pelisääntöjä noudatetaan ja kukin vastaa ensisijaisesti omista sitoumuksistaan.

Perintäpalvelut ovat siis paljon muutakin kuin maksujen perimistä, ja niille on tärkeä ja olennainen paikkansa yhteiskunnassa.

Ota Lindorffiin yhteyttä
Lindorff24.fi

Verkkopalvelussa voit maksaa perintälaskun, siirtää eräpäivää tai tehdä lyhyen maksusuunnitelman. Palvelussa näkyvät kaikki Lindorffin perinnässä olevat laskut. Siirry Lindorff24-palveluun

Jos tarvitset tiedon kaikista Lindorffin hoidossa olevista veloistasi kirjallisesti, voit tilata saldotodistuksen.

Puhelin

Soita meiltä saamassasi kirjeessä ilmoitettuun palvelunumeroon tai asiakaspalveluumme 02 2700 300.

Asiakaspalvelumme palvelee normaalisti arkisin klo 8–20 ja lauantaisin klo 10–15. Poikkeavat palveluajat löydät Lindorffin kotisivuilta. Puhelun ja jonotuksen hinta on normaali puhelinmaksu liittymästäsi riippuen.

Chat

Chatissamme voit olla yhteydessä asiakasneuvojiimme perintään, maksuihin ja maksusuunnitelmiin liittyvissä asioissa. Chat-palvelumme on avoinna arkisin klo 8-17. Siirry Chatiin

Ostoksia Lindorffin laskulla tai erämaksulla?

Jos olet tehnyt ostoksia Lindorffin tarjoamalla lasku- ja erämaksutavalla, autamme sinua palvelunumerossa 02 2700 550. Voit asioida myös Bill-verkkopalvelussa.

EI MERKINTÄÄ LUOTTOREKISTERIIN

Maksumuistutuksen tai maksuvaatimusten saamisesta EI seuraa merkintöjä luottotietoihin, paitsi jos kyse on maksamattomista luottokortti- tai osamaksuista. Lue lisää luottokortti- ja osamaksuista FAQ-osiossa.

MERKINTÄ LUOTTOREKISTERIIN

Maksuhäiriömerkintä seuraa maksamattomasta laskusta,

Maksuhäiriömerkintä säilyy sen asteesta riippuen kahdesta neljään vuotta. Luottotietorekisteriä pitävät Suomessa Suomen Asiakastieto Oy sekä Bisnode Finland Oy. Luottotietoyhtiöt ilmoittavat ensimmäisestä maksuhäiriömerkinnästä lähettämällä ns. ensirekisteröinti-ilmoituksen. Lue maksuhäiriömerkinnästä lisää FAQ-osiossa.

VARATTOMUUSMERKINTÄ LUOTTOTIETOREKISTERIIN

Jos ulosottoperinnässä ei löydy ulosmittauskelpoista tuloa eikä omaisuutta, ulosottomies toteaa velallisen varattomaksi ja palauttaa ulosottoasian velkojalle (varattomuuseste). Varattomuudesta seuraa maksuhäiriömerkintä luottotietorekisteriin. Velkoja voi jatkaa velan vapaaehtoista perintää maksuvaatimuskirjeillä ja lähettää velan myöhemmin uudelleen ulosottoon. Lue lisää varattomuusmerkinnästä FAQ-osiossa.