Lowell Suomi Oy (aiemmin Lindorff Oy) on luotonhallinnan palveluyritys, joka on auttanut yrityksiä ja ihmisiä luottojen hallinnassa Suomessa jo yli 50 vuotta. Toimimme yritysten palvelukumppanina huolehtimalla niiden puolesta laskutuksesta, saatavien perinnästä sekä asiakkaiden palvelemisesta lasku- ja maksuasioissa.
Meillä on myös kuluttajille oma maksutapapalvelu joustavaan ostosten maksamiseen.
Kuluttajana voit saada Lowellista tavallisen laskun, maksuhuomautuksen, perintäkirjeen tai ostoksen yhteydessä haetun kertaluoton. Asiakasneuvojamme palvelevat vuosittain satoja tuhansia suomalaisia, ja yhä useammin ihan tavallisessa laskuasiassa.
Tällä sivustolla keskitymme kuitenkin maksumyöhästymisiin ja perintään: tavoitteenamme on auttaa maksuasiat kuntoon ennen oikeudellisia toimenpiteitä ja mahdollista ulosottoa.
Meihin kannattaa ottaa yhteyttä, sillä ongelmiin löytyy useimmiten ratkaisu.
Perinnällä tarkoitetaan kaikkia toimia, joiden tarkoituksena on saada tuotteen tai palvelun ostanut maksamaan siitä sovittu korvaus – erääntynyt velka, siis velkojan saatava. Yritykset ja julkisyhteisöt ovat yleensä ulkoistaneet laskujensa perinnän siihen erikoistuneelle yritykselle, esimerkiksi Lowellille.
Lowell, kuten muutkin laskutuksen ja perinnän palveluja tarjoavat yritykset auttavat ihmisten ja yritysten toimimista luotonantoon perustavassa taloudessa. Maksuaika tuo joustoa hankintoihin ja merkitsee mahdollisuutta toteuttaa pieniä tai suurempia unelmia. Maksuajan antaminen edellyttää kuitenkin, että myyjä eli luotonantaja voi luottaa siihen, että asiakas pystyy ja haluaa maksaa saamansa tuotteen tai palvelun sovitulla tavalla.
Perintäpalveluilla varmistetaan, että ongelmatilanteissa yrityksillä on edullisia ja vaikuttavia keinoja saataviensa saamiseksi, yhteisiä pelisääntöjä noudatetaan ja kukin vastaa ensisijaisesti omista sitoumuksistaan.
Perintäpalvelut ovat siis paljon muutakin kuin maksujen perimistä, ja niille on tärkeä ja olennainen paikkansa yhteiskunnassa.
Saitko Lowellilta laskun tai kirjeen?
Katso Lowellin asiakaspalvelun yhteystiedot täältä.
Maksumuistutuksen tai maksuvaatimusten saamisesta EI seuraa merkintöjä luottotietoihin, paitsi jos kyse on maksamattomista luottokortti- tai osamaksuista. Lue lisää luottokortti- ja osamaksuista FAQ-osiossa.
Maksuhäiriömerkintä seuraa maksamattomasta laskusta,
Maksuhäiriömerkintä säilyy sen asteesta riippuen kahdesta neljään vuotta. Luottotietorekisteriä pitävät Suomessa Suomen Asiakastieto Oy sekä Bisnode Finland Oy. Luottotietoyhtiöt ilmoittavat ensimmäisestä maksuhäiriömerkinnästä lähettämällä ns. ensirekisteröinti-ilmoituksen. Lue maksuhäiriömerkinnästä lisää FAQ-osiossa.
Jos ulosottoperinnässä ei löydy ulosmittauskelpoista tuloa eikä omaisuutta, ulosottomies toteaa velallisen varattomaksi ja palauttaa ulosottoasian velkojalle (varattomuuseste). Varattomuudesta seuraa maksuhäiriömerkintä luottotietorekisteriin. Velkoja voi jatkaa velan vapaaehtoista perintää maksuvaatimuskirjeillä ja lähettää velan myöhemmin uudelleen ulosottoon. Lue lisää varattomuusmerkinnästä FAQ-osiossa.